The Blueberry Cottage Quilting Case.

First of all, I'd like to thank you all for your nice comments on my posts! It is very motivating! Though I do not always answer, be sure I read all of them and really appreciate that you leave a message!

You may remember that I took a stitchery with me at the Quilt Show in Nantes, just in case I could find time to stitch!!! And guess what???? I didn't.....
Yet, I finished the stitchery last week and was ready for finishing this project! I had already chosen the fabrics but at the last minute decided on changing all of them!! Indeed I have two fat quarter bundles of fabrics by Whimsicals : "Heart and Soul" and "Tangled Threads" and I really wanted to use them! How can you resist a piece of fabric where the words "Quilts", "Folk Art", "Stitches", "Tangled Threads", "Buttons", "Spools" are printed on it???? Not to mention the rest of the collection!!!

So, here is my version of The Blueberry Cottage Quilting Case which was designed by Nataliejo of L'Atelier Perdu. You can put leaflets, pens and pencils, rulers and a mini-rotary cutter in it. It is both beautiful and practical.







Have a wonderful weekend,
Until later,

Comments

  1. C'est S P L E N D I D E, magnifique, raffiné ! Quel talent !!!
    Et, les tissus choisis... j'adore, je craque.
    Bien amicalement.
    Françoise

    ReplyDelete
  2. Voilà une pochette bien sympathique et que tu as faite merveilleusement bien : j'aime beaucoup :-)
    Très bon week-end à vous quatre ,
    Amitiés,
    Isabelle

    ReplyDelete
  3. Bonsoir David,
    Encore une petite merveille ! Mais, rassure moi : Dors tu parfois ????

    ReplyDelete
  4. Bonsoir David, it's really stunning, well done
    Enjoy your Sunday
    Erna

    ReplyDelete
  5. Félicitations David ! Ta pochette est très réussie et les tissus bien choisis ! La mienne est toujours à l'état de projet mais tu me donnes envie de m'y remettre ! Bon dimanche !

    ReplyDelete
  6. Coucou David,
    J'arrive de chez Françoise... et je découvre avec surprise un brodeur très doué!
    Ta version du Blueberry est réussie...Bravo!
    Je vais continuer ma petite visite chez toi!
    Bisous du bout du monde...

    ReplyDelete
  7. A lovely accessory, well done!

    ReplyDelete
  8. MAgnifique !!! je l'ai aussi et n'ose pas le faire encore ... je n'ai aps encore trouvé les tissus qui iront ... les Whimsicals me tentent aussi ... mais je dois les cder sans les avoir en main ... c'est un peu délicat !!!
    chaque art ici est un pur régal !!!
    je lis les post à "reprousse poil" et m^me si j'ai la tele je ne la regarde que peu .. ce qui me donne aussi du temps pour broder, travailler la laine ( ma nouvelle marotte ! )
    merci pour ces arts toujours très riches en details et originalite .
    bonne journée !

    ReplyDelete
  9. Gorgeous fabrics, looks great and by the looks of it not to difficult?? Love the Bird Button.

    ReplyDelete
  10. Bravo David!
    Super ta finition
    J’adore !
    Tu as eu raison de te lancer dans la personnalisation de la finition.
    CONTINUE

    ReplyDelete
  11. c'est vraiment joli natalie à vraiment des gouts que j'aime beaucoup

    ReplyDelete
  12. j'ai fini "follow your heart " et j'aime les modèles de nathalie; le votre est bien formidable

    ReplyDelete
  13. Well done David, your fabrics are beautiful and your stitching perfect ~ as always. You have inspired me to start mine with confidence now! Thank you.

    ReplyDelete

Post a Comment